Niet afgeraakt.. - Reisverslag uit Huaraz, Peru van kaat torfs - WaarBenJij.nu Niet afgeraakt.. - Reisverslag uit Huaraz, Peru van kaat torfs - WaarBenJij.nu

Niet afgeraakt..

Door: Kaat

Blijf op de hoogte en volg kaat

15 Augustus 2009 | Peru, Huaraz

Dit bericht zou een fluitje van een cent geweest zijn als ik niet net geconstateerd had dat mijn dagboek, waarin ik ons reisverslag nauwkeurig heb opgetekend, verdwenen blijkt te zijn... Ben net met een mototaxi tot aan de busterminal gereden waar ik gisteren ben aangekomen maar ze hebben niets gevonden :(
Maarja, niet getreurd want algoe zijn de andere dagboeken die ik de afgelopen 9 maand heb volgeschreven wel veilig in Belgie ondertussen.

Dus... Op 10 juli was het eindelijk zover, dan kon ik mijn liefste gezin gaan oppikken in de vlieghaven van Lima! Ik was wel een beetje zenuwachtig voor het weerzien eigenlijk (weet ook niet waarom) en wa een paar fleskes Peruaanse wijn, chips en voorbeireide maaltijden gaan halen om mijn gasten in het hostel te verwelkomen. Het weerzien was super natuurlijk. We hebben lekker gegeten, gedronken en wat bijgepraat en daarna op tijd in bed want met dat tijdsverschil van 7 uur waren ze zo dood als iets natuurlijk!

Onze eerste dag samen in Lima was voor mij de tweede, en min of meer een copy van de dag ervoor :). We bezochten Limas centrum met de indrukwekkende plaza de armas, la Catedral en het Monasterio de San Fransisco (waar we een catacombe zagen met 70.000 skelleten, vaak gesorteerd per lichaamsdeel: bizar!). Die avond zijn we sjik gaan dineren in de Rosa Nautica, een toprestaurant in Lima dat zich midden op zee bevindt, aan het einde van een soort pier (of hoe zou ik het uitleggen :)). We vierden ons mama haar verjaardag (beetjhe uitgesteld), de mooie eerste zitten van Toon en Evel, Tine haar goei rapport en ons weerzien natuurlijk. Het glaske pisco sour als aperitief in combinatie met de jet lag hadden wel een vrij verdovend effect denk ik :) maar we hebben ervan genoten en het eten was superlekker!

Na een tweede nachtje in ons hostelleke in Barranco namen we {s morgens de taxi om Miraflores te gaan verkennen. Sjikke apartementsgebouwen, shoppingcenters en winkels zijn natuurlijk niet echt impressionant als je van Europa komt maar we hadden mooie zichten op de oceaan en het is interessant om met deze bruisende, trendy wijk kennis te maken. Na de middag sprongen we op de bus naar Ica, vanwaar we nadien een taxi naar de nabijgelegen oase van Huacachina namen. Ons hostel daar (casa de arena) was mooi gelegen tussen de immens hoge zandduinen en had een goei zwembad en bijbehorende sfeer! Het enige nadeel was dat er een discotheek aan dit hostel was waardoor de beats tot in de vroege uurtjes door de kamer bleven dreunen haha (Toon en Anouk lagen bijna met hun bed in den disco ocharme, wij sliepen wat meer achterin). Vanuit Huacachina zijn we de volgende dag (12/7) 2 wijnbodegas gaan bezoeken in Ica en voor de rest goe gerelaxed aan het zwembad. De dag nadien (13/7) zijn we ´s morgens vroeg vertrokken naar Parracas om vandaaruit de boot te nemen naar de Islas Ballestas. Deze eilanden worden bedekt (of bestaan uit?) met ontelbare lagen aangekoekte en verdroogde vogelkak (´guano´) :). Op sommige lagen is dege laag zelfs 50 (!) meter dik. De nitrogeen rijke guano wordt gebruikt als meststof, elk jaar worden er een paar meter afgescraapt. Hoewel het verboden is om over de eilandjes te wandelen hebben we hier een onvergetelijke excursie gemaakt met de boot. De rotsachtige eilanden steken grillig maar toch sierlijk uit boven het domkerblauwe water en het is intrigerend om de ontelbare grotten en bogen in de rotsen te bewonderen. Verder waren er ontelbare vogels en pinguins en we hebben ook een heleboel zeeleeuwen mogen aanschouwen! Op de terugweg hadden we supppperveel chance (vooral ons mamatje dan want het is haar lievelingsdier) dolfijnen!! Ik zou durven zeggen dat er minstens een stuk of vijf prachtexemplaren rond aan het zwemmen waren, soms echt heel dicht bij onze boot!
Dan, na een terraske op de gezellige dijk van Parracas (met de panfluiters :), reden we terug naar Huacachina. In de namiddag zijn we (Evelien, toon, Anouk, Tine en ik) gaan sandboarden in de duinen rondom Huacachina. Deze extreme sport lijkt sterk op snowboarden maar dan int zand :) dus dat moesten we toch is geprobeerd hebben! Met een ´sandbuggy´ (een uit de kluiten gewassen go-car) cruzden we aan duizelwekkende snelheden over de duinen, crazy, het gevoel in je buik is vergelijkbaar met een ritje in een rollercoaster! We deden in totaal een zestal ´pistes´ , telkens steiler en langer. De technieken om naar beneden te komen en bochtjes te nemen zijn zo goed als het zelfde maar zand heeft wel heel andere eigenschappen als sneeuw waardoor je bijvoorbeeld direct nelheid verliest op een plat stuk en een goei sjoeske er dus niet in zit.

(Ok net een ZEER VERVELENDE gebeurtenis de computer is net uitgevallen en ik ben alles kwijt wat ik de laatste twee uur getypt heb :(( ) en ik was al aan de Machu Picchu. Ik ga iets eten o man ik kan mijn haren wel uittrekken eerst verlies ik mijn dagboek en nu dit.

  • 15 Augustus 2009 - 18:12

    Myrthe:

    oooh kaat! dagboek nimmer gevonden! Jammer echt! Al goed is het niet héél uw reisverhaal dat verloren is gegaan!

  • 16 Augustus 2009 - 09:15

    Mama:

    dank voor je prachtig verslag! het is zo fijn om alles weer te herbeleven..we hebben zo met je te doen , dat je zo veel moeite hebt gedaan en alles kwijt bent.. heb vanmorgen je smsje ontvangen, waarin je schrijft dat je weer een groot deel herschreef en je dat ook weer kwijt raakte... ik heb iets van : och schat, laat het anders maar gaan, je hebt al voor zo veel mooie verhalen gezorgd... maar ik begrijp dat je 'je werk' volledig wil hebben... zo ken ik je ;).
    geniet nog goed van je laatste weken ! we kijken heel erg uit naar je thuiskomst!!!xxxxxxx

  • 20 Augustus 2009 - 11:03

    Loes:

    hey kaat,
    super om weer wat van je verhalen te lezen, word er helemaal blij van :)! geniet nog even van de tijd die je nog te gaan hebt!

  • 26 Augustus 2009 - 12:46

    Iver:

    Hoi Kaat, kvind het kut idd van je dagboek en dergelijke, rest van jullie inka verslag had ik al gedetaileerd van Evelien kunnen horen :)) en als het u enige troost kan zijn ; dagboek weg of nie .. niemand kan u al die zalige herinneringen wegnemen :)
    cu on the 31st! xx

    Iver

  • 26 Augustus 2009 - 12:53

    Evelien :

    Ohneejeneeje, rotcomputers grr, 's vreselijk om zoveel moeite voor niks te doen! Ik zat al helemaal terug tussen de vogelkakeilanden en op het sandboard, zo goed beschrijf je het allemaal!
    Hopelijk krijg je alles op tijd geregeld en gaat het met niet te veel stress gepaard! We kijken uit naar je thuiskomst!! XXXXXXXXX

  • 29 Augustus 2009 - 07:39

    Nadia:

    Hola chica!
    mmmm... Ik heb absoluut genoten van je verhalen! Het ongelooflijk mooie Peru... En geen getreur, want nu het verhaal niet volledig is, ben ik helemaal in de droomsfeer geraakt! Nu kan ik er enkel van dromen hoe geweldig Peru geweest moet zijn, mét je familie. OF Ik kan natuurlijk ook alle verhalen verder in levende lijve horen!!! Misschien opteer ik daar wel voor ;). Meisje, geniet er nog op los! Ga voor de prachtige ervaringen!!
    Miss ya! See ya soon!!!

    tu amiga, Nadia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kaat

Actief sinds 14 Okt. 2008
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 17854

Voorgaande reizen:

04 April 2011 - 10 Juli 2011

Met Annelies in ZO-Azie

29 Juni 2010 - 30 Oktober 2010

Onderzoeksstage bij Verde Milenio in Ecuador

24 Oktober 2008 - 31 Augustus 2009

10 maanden op avontuur door Latijns Amerika

Landen bezocht: